Perşembe, Haziran 14, 2012

Empati-Adam Fawer

Yaşamınızın kontrolü sizde değil.
Öyle olduğunu düşünebilirsiniz,ama yanılıyorsunuz.
Elbette ki kendi kararlarınızı kendiniz vermekte özgürsünüz.
Bu kitabı kapatabilirsiniz.
O sandalyede oturmaya devam edebilirsiniz.
Ya da gözlerinizi oymak gibi çılgınca bir şey yapabilirsiniz.
Ne isterseniz yapabilirsiniz.
Ama sorun şurada: Ne isteyeceğinizi kontrol edemezsiniz. Her davranışınızı önceden belirleyen arzularınız ruhunuzun o kadar derinlerine işlemiştir ki, onlara dikkat bile etmezsiniz. Ve bu da sizi mükemmel bir köle yapar.
Bu nedenle, hayatınızı yaşamaya devam edin. Ne isterseniz yapın.
Sadece 'isteklerinizin' tümüyle sizin kontrolünüzde olmadığı gerçeği üzerine kafanızı çok fazla yormamaya çalışın.(Kitabın Arka Kapağından)

Felsefe,bilim,edebiyat ve psikoloji ile örülmüş bir kurgu..
Üslubuyla,kurgusuyla bu kitabı nasıl bir hayalgücü yazar diye düşünmeden edemedim.Hatta yazara hayran kalmaktan kendimi alamadım. Aslında hikaye kurgu da olsa bazı gerçek olguların hikayenin aralarına serpiştirildiğini yazar son kısımda belirtiyor.

‘Nazi bilim adamı Kurt Blome ile Yahudi-Amerikan bilim adamı Sidney Gottlied gerçekten de bir takım oluşturup,doğruluk serumlarının ve daha birçok ilacın etkilerini Kuzey Koreli savaş esirlerinin, Amerikan askerlerinin ve San Francisco ile New York şehrindeki sivillerin üzerinde denedi’(Yazar Notundan bir kısım)

Özellikle empatlara felsefe,fizik gibi derslerin verildiği kısımlarda çok fazla ansiklopedik bilgi verilmiş,bazı okuyucular bu kısımdan hoşlanmayabilir lakin ben sevdim.Final ise askıda kalmış yani hikayenin devamı gelecek hissi uyandı bende,inşallah devamı gelir....

İnsanlar söylediklerinizi ya da yaptıklarınızı unutur,ama onlara neler hissettirdiğini asla unutmaz
Maya Angelou

Yazar:Adam Fawer
Çevirmen:Murat Kayı
Sayfa:639
April Yayıncılık

9 yorum:

pınar dedi ki...

olasılıksızı büyük bir keyifle okuyan ben empatiyi yarıya kadar okudum.üstünden epey bir vakit geçti.Tekrar başlamayı gözüm kesmiyor.Kaldığım yerden başlasam hiçbirşey hatırlamıyorum.


keyifli okumalar..

Ayla dedi ki...

Domatessuyu;bir kitap yarım kalınca benimde dönmem zor oluyor..Kitap ilk 50-100 sayfa ağır geliyor ama sonra rahat akıyor....Olasılıksızı okumayı planlıyorum bende üst üste okumasam mı acaba araya bir kitap alayım diyorum...

pınar dedi ki...

olasılıksız süperdi.
OKU DERİM BEN.

Cebimdeki renkler dedi ki...

iki kitap da süperdi, bir solukta okunanlardan :)

Esra dedi ki...

Olasılıksızı okumuş ve çok etkilenmiştim, bunu gördüm ama nedense hiç listeye eklemedim lakin bu yazının üstüne gerçekten merak ettim.
Son cümle çok çarpıcı bu arada!

Ayla dedi ki...

Domatessuyu kesinlikle okuyacağım artık aklıma düştü

Ayla dedi ki...

Ülker empati kesinlikle başka bir zihnin ürünü(olasılıksızı okumadığım için)okudukça hayran kalmamak elde değil...

Ayla dedi ki...

Esra son cümlenin üstünde kaç dakika takılı kaldım tahmin bile edemezsin o cümlenin üzerine sayfalarca yazı yazabilirim hatta bir paragrag yazdım sildim:))Şimdi olasılıksızı o kadar çok merak ettim ki anlatamam erken gitseydim eve yol üzerinden alacaktım...

didem dedi ki...

Cok dogru, hisler unutulmaz. Kokular tatlar da unutulmaz ne ilginc degil mi? Mesela bazen yeri gelir bir koku bizi kucuklugumuze goturur.